claesbilder

Bilder om allt och ingenting

2 Akter (39/365)

6 kommentarer

Akter

6 thoughts on “2 Akter (39/365)

  1. Gillar verkligen timret och motivfördelningen i fotot. Ett foto som börjar ”mitt i ansiktet” och sedan levererar djup och tankar som reser iväg. Timret ledde till första tanken ”äntligen en arbetshamn” och sen kopplingen till gamla tiders kajer där flis eller gatsten låg staplade klara för ilastning. Gillar också fartygets slagsida vilket ger närvaro …. och sen far tanken iväg på nytt – Valetta …. Min morbror hade hotell på Malta och där lärde jag mig simma. Fint foto Claes, ännu ett!

    • De höll på att lasta av båten. En kran på fördäcket höll på att lyfta stockarna från båten till land. Båten vaggade i sidled inåt och utåt. Just när jag tog bilden doldes kranen av fartygets överbyggnad.

  2. Fin komposition… snyggt!

  3. Snyggt fotograferat och komponerat 🙂 Ha en fin vecka!

  4. Snyggt med timret i förgrunden – bra känsla av arbetande hamn!

Kommentera

