claesbilder

Bilder om allt och ingenting

200 Mums (215/365)

14 kommentarer

Mums

14 thoughts on “200 Mums (215/365)

  1. Loukoumades 🙂 Det ÄR gott1

  2. Ser mumsigt ut… snyggt fotat!

  3. Oj, vilket snyggt matfoto! Blir hungrig.

  4. Så kul , de där har jag aldrig sett förut. De ser mumsiga ut.

  5. Fin bild på goda loukomadas! Underbart! Jag äter glass till mina (när jag väl hittar dem! Inte alltid så lätt.) Åt såna sist i Parga, förra året. Har även ätit såna på Lesbos (1986). Jag gick runt överallt och letade efter dem, tror att de bara gjordes på ett enda ställe i Plomari. En dag i veckan (söndag?) kl. 21 om jag minns rätt! Man kan väl nästan likna dem vid donuts, tror det är samma deg som munkar. Honung och kanel på!

  6. Hej Claes! Nu är jag igång igen efter lång tystnad och egen paus. Snygga färger i din bild och håller med lotta, det vattnas i min mun. Gissar på päronkulor rullade i kanel?

    • Strax utanför byn Mantamados på Lesbos, finns ett bysantinskt kloster, Taxiarchis kloster (efter ärkeängeln Michael). Alldeles utanför klosterområdet finns en servering där vi testade ”the famous traditional loukoumades (doughnut balls) made of pure ingredients, love and long experience”. Man kunde få dem med olika tillbehör. Jag vill minnas att det var rivna nötter, kanel och honung på våra. Berömda eller inte, de var i alla fall fantastiskt goda 🙂

    • Hej! Kul att du är tillbaka igen 🙂

  7. Ja, det såg mumsigt ut! Men vad är det?

    • Strax utanför byn Mantamados på Lesbos, finns ett bysantinskt kloster, Taxiarchis kloster (efter ärkeängeln Michael). Alldeles utanför klosterområdet finns en servering där vi testade ”the famous traditional loukoumades (doughnut balls) made of pure ingredients, love and long experience”. Man kunde få dem med olika tillbehör. Jag vill minnas att det var rivna nötter, kanel och honung på våra. Berömda eller inte, de var i alla fall fantastiskt goda 🙂

  8. Ser väldigt smaskigt ut! Trots att jag inte har en aning om vad det är börjar det vattnas i munnen!

    • Strax utanför byn Mantamados på Lesbos, finns ett bysantinskt kloster, Taxiarchis kloster (efter ärkeängeln Michael). Alldeles utanför klosterområdet finns en servering där vi testade ”the famous traditional loukoumades (doughnut balls) made of pure ingredients, love and long experience”. Man kunde få dem med olika tillbehör. Jag vill minnas att det var rivna nötter, kanel och honung på våra. Berömda eller inte, de var i alla fall fantastiskt goda 🙂

Kommentera

