claesbilder

Bilder om allt och ingenting

178 Låg (263/365)

7 kommentarer

Låg
Sedan vi var här förra sommaren, har Molkom fått ett nytt torg. När jag nu såg det på avstånd, så var en av mina första tankar ”Vem är det som ligger där på trappan?” Men när jag kom närmare såg jag, det var ingen människa där låg, det var en skulptur, av Astrid Göransson. Den har det tankeväckande namnet Fröken Onödig och symboliserar enligt konstnärinnan ”det onödigas nödvändighet, det nödvändiga i det onödiga.”

7 thoughts on “178 Låg (263/365)

  1. Så läcker staty och så fint den passar temat.

  2. Fin vinkel du valde och de svartvita tonerna framhäver den fina skulpturen. (Ansiktet ger känsla av en tidsera medan QR-koden kopplar till en annan)

  3. Åh, vilket vackert nödvändigt konstverk! Perfekt till temat och fotograferat, så att konstverkets skönhet framhävs 🙂 Gillas skarpt!

  4. Härlig tolkning av temat, i mina ögon fick du in temat ur flera olika perspektiv..:) Gillade färgskalan..

  5. Kreativ tolkning… snyggt foto! Fin skärpa och fint med skuggan av skulpturen.

  6. Jag tycker även att skulpturen ser låg ut..på olika sätt 😉

Kommentera

